Home ВИХОВНА РОБОТА ПСИХОЛОГ ШКОЛИ

ШКІЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

 

 

 

Мета роботи психологічної служби школи: оптимізація освітнього середовища з метою створення умов для гармонійного розвитку особистості учнів.

Навіщо в школі потрібен психолог?

Психолог здійснює психолого-педагогічний супровід освітнього процесу з метою забезпечення нормального розвитку дитини (у відповідності з нормою розвитку у відповідному віці).

У функції шкільного психолога входить: психологічна діагностика; консультування батьків і вчителів; психологічна освіта; участь у педрадах і батьківських зборах;психологічна профілактика.

Психологічна діагностика включає в себе проведення фронтальних (групових) та індивідуальних обстежень учнів за допомогою спеціальних методик. Діагностика проводиться за попереднім запитом вчителів або батьків, а також за ініціативою психолога з дослідницькою або профілактичною метою. Психолог підбирає методику, направлену на вивчення цікавлять його здібностей, особливостей дитини (групи учнів). Це можуть бути методики, спрямовані на вивчення рівня розвитку уваги, мислення, пам'яті, емоційної сфери, особливостей особистості і взаємин з оточуючими. Також шкільний психолог використовує методики з вивчення дитячо-батьківських відносин, характеру взаємодії вчителя і класу.

Отримані дані дозволяють психологу будувати подальшу роботу: виділити учнів так званої "групи ризику", які потребують корекційних заняттях; підготувати рекомендації для вчителів і батьків по взаємодії з учнями.

У зв'язку з завданнями діагностики одним із завдань психолога є складання програми співбесіди з майбутніми першокласниками, проведення тієї частини співбесіди, яка стосується психологічних аспектів готовності дитини до школи (рівень розвитку довільності, наявність мотивації навчання, рівень розвитку мислення). Психолог також дає рекомендації батькам майбутніх першокласників.

Розвиваючи заняття можуть бути індивідуальними і груповими. В ході їх психолог намагається скорегувати небажані особливості психічного розвитку дитини. Ці заняття можуть бути спрямовані як на розвиток пізнавальних процесів (пам'ять, увага, мислення), так і на рішення проблем в емоційно-вольовій сфері, у сфері спілкування і проблеми самооцінки учнів. Шкільний психолог використовує вже існуючі програми занять, а також розробляє їх самостійно, враховуючи специфіку кожного конкретного випадку. Заняття включають в себе різноманітні вправи: розвиваючі, ігрові, рисункові та інші завдання - залежно від поставлених цілей і віку школярів.

Консультування батьків і вчителів - це робота за конкретним запитом. Психолог знайомить батьків або вчителів з результатами діагностики, дає певний прогноз, попереджає про те, які труднощі можуть у майбутньому виникнути у школяра в навчанні та спілкуванні; при цьому спільно виробляються рекомендації по вирішенню виникаючих проблем і взаємодії зі школярем.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Портфоліо на атестацію 2016-Кліменок Ельмаз Різаївна